Od kilku lat zajmuję się edukacją interaktywną. W Laboratorium Edukacji Multimedialnej przygotowałem krótki film o zastosowaniu tablic interaktywnych w szkołach. Jednak sama tablica niewiele może zmienić w organizacji edukacji szkolnej, bo nadal sankcjonuje stary model lekcji z ery przemysłowej. Nauczyciel przy tablicy a uczniowie w ławkach. Czasami są zaproszeni do tablicy, aby zademonstrować swoją wiedzę. Nie widziałem żadnej lekcji, która łamałaby taki schemat, która rzeczywiście wykorzystywała potencjał tkwiący w tablicach interaktywnych i kreatywność nauczycieli. Może się to zmienić, ale będzie to zależało od tego, jak szybko nauczyciele potraktują tablicę jako naturalne medium, którym swobodnie się posługują. Tablica powinna stać się narzędziem wspomagającym pracę nauczyciela. Zachęcam obejrzenia filmu, który przygotowałem dla Laboratorium Edukacji Multimedialnej, a także do lektury tekstu poruszającego te zagadnienia na stronach Edunews.pl