filozofia funkcjonowania szkoły opiera się na teorii i praktyce organizacji hipertekstowej, która zakłada funkcjonowanie i uczenie się w zintegrowanych systemowo i równoprawnych przestrzeniach: szkolnej, wirtualnej i publicznej (np.nowoczesne muzea, centra naukowo-technologiczne)
unikatowy program zakłada podejście problemowe do nauki wykorzystując w tym celu nowe metody pracy z zasobami sieci, interaktywnymi planszami i multimediami, program realizuje obowiązującą podstawę programową z rozszerzoną siatką godzin
twórczość, kreatywność i przedsiębiorczość są kluczem do sukcesu w przyszłości, uczniowie uczą się zarządzania własnym procesem uczenia poprzez działania wg profesjonalnych metodologii projektowych
użyteczność wiedzy w praktyce polega na tworzenie przez uczniów multimedialnych materiałów szkoleniowych, newsletterów, wideo- i podcastów
rozwój ośmiu kompetencji kluczowych zalecanych przez Parlament Europejski jest podstawą w przygotowaniu uczniów do funkcjonowania w przyszłości i służy jako wytyczne do projektowania scenariuszy zajęć i WebQuestów zgodnych z obowiązującą podstawą programową
umiejętności wykorzystania własnego potencjału i odwołania się do silnych stron uczniów z pokolenia sieci realizowana jest podczas różnorodnych zajęć pozalekcyjnych i publicznych wystąpień
mobilność urządzeń i dostępność do interaktywnych i multimedialnych zasobów umożliwia każdemu uczniowi pracę poza standardową przestrzenią szkolną, uczniowie wykorzystują w tym celu komputery MacBook firmy Apple i platformę edukacyjną