środa, 25 czerwca 2008

Edukacja idealna

Obiecałem sobie, że będę regularnie pisał posty. Niestety, wyjechałem na tydzień i postanowiłem odpocząć od komputera. Zająłem się lekturą znakomitej książki
Eckharda Tolle Nowa Ziemia. Znajduje się ona w klubie książki Ophry Winfrey i przez dziesięć miesięcy była pierwszą na liście bestsellerów New York Times. Kupiłem ją w Berlinie i czytam po niemiecku. Doskonała lekcja doskonalenia języka. W najbliższym czasie chciałbym podzielić się na blogu swoimi refleksjami z lektury.

Dziś na portalu Edunews.pl znalazłem ciekawy opis badań dotyczących wykorzystaniu nauczania online w edukacji i perspektyw jego rozwoju. Warto przeczytać. Gdyby połączyć idee Tolle z koncepcją kształcenia on-line w edukacji, można by osiągnąć świetny efekt. Może to wydawać się kontrowersyjne, ale dysonans poznawczy wywołują rzeczy nowe, o których myśleliśmy o tym w ten sposób. W tym może być ziarno innowacji, twórczej myśli, która zmusi do refleksji i niekonwencjonalnego działania.

Za dziesięć lat połowa zajęć w szkołach online?
EDUNEWS.PL - dobre pomysły na edukację przez całe życie - 25.06.2008.