poniedziałek, 31 maja 2010

Maraton szkoleniowy

Właśnie zakończyłem maraton szkoleniowy: najpierw Wydawnictwo Szkolne PWN i cykl konferencji. W każdym spotkaniu uczestniczyło ponad stu dyrektorów i nauczycieli. Gośćmi byli kuratorzy z woj. mazowieckiego i wielkopolskiego, ponadto dyrektorzy wojewódzkich ośrodków doskonalenia nauczycieli. Konferencja w Poznaniu była transmitowana on-line. Byłem też na konferencjach w Katowicach i Lublinie. Potem przez cztery dni zajęcia na AGH dla studentów studiów podyplomowych. Bardzo udane. Dawno nie miałem grupy, która tak żywo reaguje na zajęciach. Sprawiało mi ogromną satysfakcję. Mniejsze zaangażowanie wykazali natomiast studenci studiów dziennych, choć byli bardzo aktywni, to nie udało się poprowadzić równie dynamicznej dyskusji. W Krakowie miałem też bardzo interesujące i ważne spotkanie z przedstawicielem firmy Apple. Rozmawialiśmy o współpracy z Collegium Futurum. Po spotkaniu otrzymałem mnóstwo materiałów. Myślę, że to kolejny partner w programie, którego potencjał można wykorzystać w tworzeniu szkoły przyszłości i pokazać, jak modelowo może funkcjonować partnerstwo firm biznesowych z branży IT ze szkołami. Ostatni tydzień maja to szkolenie w Bolesławcu k. Wieruszowa dla Stowarzyszenia "Przyjazna Szkoła". Piękne miejsce, fantastyczni nauczyciele i dyrektorzy. Jestem zadowolony, ale zmęczony. Wracam do szkoły i do Edukacji i Dialogu.



Zobacz mnie na GoldenLine